vrijdag 17 november 2017

Onzeker

De laatste dagen wist ik niet zo goed wat ik wil gaan breien.
Een sjaal met een makkelijk patroon waar ik niet al teveel moet tellen?
Welke makkelijk is te breien naast een spannende serie op TV?

Dan zal deze de goede keus zijn. Een eenvoudig patroon met een groot effect. 

"Feather and Fan Short Scarf 
by Kelly Faller"




Een Lace- sjaal met een eenvoudig patroon waar ik nauwelijks op moet letten.
Af en toe kan het eens fijn zijn, maar voor mij wordt het dan ook snel saai. 
En ik hou niet van saai. Bij mij mag het ingewikkeld.



Ik brei deze met een Drops Lace garen, kleur camel.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------


En dan ben ik nog begonnen aan een Lace- sjaal welke ik zag tijdens de Nederlandse breidagen in Zwolle (zie twee eerste foto's). Wat een plaatje!

"An Airy Love Affair" by Naantje Knit






Ik had nog wat wol in huis om een proefexemplaar te breien.




De sjaal kan in verschillende variaties worden gebreid.




De mijne begint  met een brede voorflap in "Oud Estoniaans kantpatroon".




De rugpand wordt gebreid met verkorte toeren om de onderkant van de sjaal breder te krijgen dan de halslijn. Zo ligt de sjaal zonder plooien om de hals.




Ook wordt er een knoopsgat ingebreid die ervoor zorgt 
dat de sjaal altijd mooi om de schouders valt en op zijn plaats blijft zitten.

Ik kies ervoor om te eindigen met 1 smalle voorflap met punt.


Helaas is er nu pas gebleken dat ik de brede voorflap te kort vind. 
Da betekend dus dat ik alles tot daar weer uithaal en het stukje langer maak. 
Wol is er voldoende voor.


----------------------------------------------------------------------------------------------------

En dan heb ik nog een omslagdoek op het oog met mozaïek patroon.

"Dovetail Shawl" by Judy Marples 



Foto: Judy Marples - Ravelry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten