dinsdag 14 februari 2017

Een nieuwe uitdaging

Tijdens mijn dagelijkse rondreis op "Ravelry" zag ik deze prachtige patroon langs komen.



Eerst dacht ik "Fair Isle" techniek... daar begin ik niet aan.
Maar tijdens het verdiepen in het patroon bleek het geen "Fair Isle" techniek te zijn.


Elke heen- en terug rij wordt gebreid met slechts een kleur.
Daarna wordt gewisseld naar een andere contrastkleur en ook weer een heen- en een terug rij gebreid.
Zo worden de kleuren steeds gewisseld.


Middels "slip steken" ontstaat het prachtige mozaïek patroon.



Omdat ik deze techniek eerst wilde uitproberen heb ik deze met een gewoon acrylgaren gebreid.


Het enige waar ik niet zo tevreden over ben zijn de strakke kantsteken aan het bovenste rand.
En dat terwijl ik voor elke kantsteek een extra omslag heb gebreid.



Ik wilde deze omslagdoek zo graag vandaag nog laten zien op mijn blog.


























De volgende weken kan het zijn dat ik wat minder ga bloggen.
Morgen staat er een wat grotere operatie aan en dan is het 6 weken rusten.
Wel veel tijd om te breien als ik mij daarna voel.
Voor diegene die het mozaiek patroon net zo prachtig vinden als ik, op Ravelry staan er nog meer ontwerpen van Lisa Hannes in de zelfde techniek.

Kijk hier en hier.

Ik ga ze breien dat weet zeker.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig breiwerk!

    alle goeds voor de komende operatie, sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met je operatie, hopelijk voel je je snel weer goed.
    Groet, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi bij mij blijft het bij kijken en smullen op Ravelry hoor Octavia...als ik dat ooit kan breien....zucht ;) Echt prachtig is je sjaal! Ik wens jou veel sterkte met de operatie, ik denk aan je! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen