zondag 13 november 2016

"Spring Leaves" de tweede

Wat een dag!
Ik heb de hele week hard gewerkt om de lace-sjaal 
"Spring Leaves"
voor een lieve vriendin klaar te hebben.
Is mij ook gelukt. Vrijdag al heb ik de sjaal geblokt. 

Maar vanochtend zag ik het .

Ik had de sjaal helemaal uitgebreid en toen ...


Op het foto is het dan niet zo goed te zien.
Er zit een hele stuk tussen met een lichtere verfbad.
In het echt valt het dan wel iets meer op.

Maar dat kan niet! Alle bolletjes hebben het zelfde verfbad nummer.


Hoe is dat mogelijk? Ik had alle bolletjes samen in een doos bewaard.
Het is dus ook niet zo dat er een bol in het zonlicht heeft gelegen.

Wat vervellend toch!

Maar omdat ik precies de zelfde sjaal heb, bedacht ik meteen dat ik de mijne dan maar aan haar geef.
De mijne heb ik maar een keer gedragen.

Maar dat ging niet door.
Ons vriendin vind het allemaal niet zo erg dan ik.
Zij heeft toch voor deze gekozen.
En eerlijk gezegd tijdens het dragen van de sjaal valt het kleurverschil helemaal niet op.
Het is pur dat ik het weet...zit bij mij dan gewon niet lekker.
Want voor mijn gevoel kan ik zoiets niet weggeven. Ook is het een cadeau!
Een paar foto's heb ik dan toch nog.





Vandaag mocht ik onderstaand mail van ons vriendin ontvangen:


Lieve vriendin...

deze vriendin vindt het enorm fijn zo door jou verwend te worden.. en nu een extra bijzonder exemplaar te bezitten. De shawl is niet alleen heel erg mooi maar ook heerlijk warm.. Op zo'n trieste, druilerige dag als vandaag is het extra fijn om deze doek te mogen dragen! Heb er al mee geshowd en jaloerse blikken én bewondering voor jouw breikunst geoogst!
Nogmaals heel hartelijk dank voor jouw inspanningen en verwennerij! Tot binnenkort

Dankjewel voor deze lieve woorden!



1 opmerking:

  1. Jouw vriendin snapt het! Wat een lieve reactie en ik zou het ook helemaal niet erg vinden...zo'n pracht sjaal....echt top!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen